Friday, February 01, 2013

At kunne tale i billeder

Efter en times samvær med historier om min mor ('skjyt' på norsk lyder som 'shit' på engelsk for en moderne elev), Jens Nielsen (Danmarks sidste halshugning), brødrene Schou (som var modstandsmænd og oplevede bl.a. en dramatisk flugt i Hvidovre), pigen der kyssede en død og den sure prinsesse kan jeg bare konstatere: At tale i billeder fungerer for store og små.

De undrede sig over at jeg kunne mere end 400 historier udenad. Jeg fortalte dem, at jeg kunne huske billederne i historien, ikke ordene.

Anders Granström siger det så fint i denne video fra 2008, du skal spole hen til 1:23 for at høre Anders´fine historie + kommentarer.




No comments:

Woodstories

Weekendens fortællearrangement på skønt beliggende Fændrikhus ved Esrum Sø, som man finder på en god halvandet kilometers vandring ...